În conformitate cu Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului şi Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, declarăm că produsul livrat corespunde documentaţiei de execuţie a producătorului
şi/sau declaraţiei de conformitate a produsului şi suntem răspunzători pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul livrării produselor.
Termenul de garanţie asigurat de către vânzător pentru un produs este de 1 an sau egal cu termenul de garanţie acordat de producatorul acelui produs, oricare dintre aceste perioade este mai lungă.
Termenul de garanţie al produselor se consideră de la data menţionată în prezentul certificat precum şi în factura fiscală care atestă vânzarea.
Răspunderea vânzătorului pentru lipsa conformitaţii produselor este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 24 luni de la livrarea produselor, dată menționată în prezentul certificat precum şi în factura
fiscală care atestă vânzarea.
Durata medie de utilizare a produsului este de 5 ani, timp în care se asigură piese de schimb în postgaranţie.
Garanţia este valabilă doar pe teritoriul naţional cu excepţia acelor produse care beneficiază de garanţie internatională aşa cum este stabilit de producător.
Condiţii de acordare a Garanţiei şi Conformităţii
Serviciile de service în cadrul perioadei de garanţie sunt asigurate la sediul vânzătorului sau la service-urile partenere (acolo unde este cazul).
Garanţia se acordă la prezentarea produsului împreună cu prezentul certificat, factură fiscală care atestă achiziţionarea bunului, ambalajul original şi întreaga documentaţie aferentă.
Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre apariţia lipsei de conformitate a produsului (a defectului) în termen de maxim 2 luni de la data constatării acesteia.
Până la proba contrară, orice lipsă de conformitate (defect) apărut în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la data livarii, cu exceptia cazurilor în care prezumtia este incompatibilă cu natura
produsului sau a lipsei de conformitate.
Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vanzare-cumparare dacă:
- corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleasi calitaţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
- corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
- corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
- fiind de același tip, prezintă parametri de calitate şi performante normale, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete
ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Cumpărătorul are dreptul să ceară fie repararea produsului, fie înlocuirea acestuia, fie reducerea corespunzătoare a prețului ori rezoluțiunea contractului, în conditiile legii şi ale prezentului certificat.
Orice reparare sau înlocuire a produsului în perioada de garanţie va fi rezolvată într-o periodă rezonabilă de timp, de maxim 30 zile.
Consumatorul poate solicita o reducere de preţ sau rezoluţiunea contractului dacă agentul economic nu poate nici repara şi nici inlocui produsul, dacă nu poate efectua remedierea intr-o perioadă rezonabilă de timp sau dacă
nu a realizat repararea fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
Perioada de nefuncţionare datorată lipsei de conformitate a produsului prelungeste în mod corespunzător termenul de conformitate; în acest sens se va face menţiune în prezentul certificat.
În cazul înlocuirii unui echipamant sau unei piese, piesa noua devine proprietatea beneficiarului, iar piesa defectă trece în proprietatea vânzătorului.
Limitări şi excluderi ale Garanţiei şi Conformitaţii
Vânzătorul poate refuza repararea sau înlocuirea produsului neconform conform opțiunii consumatorului dacă acesta este imposibilă sau disproporționată în comparaţie cu soluții alternative care sunt disponibile ţinând cont
de valoarea produsului fără defect sau de importanţa lipsei de conformitate şi dacă ar putea fi realizată o reparaţie alternativă fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluțiunea contractului dacă lipsa conformității este minoră.
Dacă vanzătorul nu constată existenţa unui defect pentru care se angajează răspunderea acestuia, rezultă că situaţia este o solicitare nejustificată de acordare a garanţiei, pentru care poate cere Cumpărătorului plata
contravalorii manoperei de diagnosticare a produsului conform tarifelor de consultantă /oră.
Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de
conformitate işi are originea în materialele furnizate de consumator.
Produsele consumabile şi accesoriile nu beneficiază de garanţie – vă rugăm să verificaţi bună funcționare a acestora în momentul achiziţionării
Garanţia nu va fi acordată în cazul în care se constată că nu au fost respectate instrucţiunile de instalare, punere în functiune, utilizare, întreţinere, manipulare, transport şi depozitare ale produsului astfel cum sunt
prezentate în documentaţia însoțitoare şi cum au fost prezentate la predarea produsului.
Problemele de natură software nu fac obiectul garanţiei, rezolvarea acestora presupunând achitarea de către client a tarifelor de service în vigoare.
Nu răspundem de eventualele incompatibilităţi dintre sistemele sau subansamblele livrate de noi şi produsele altor firme.
Nu se acordă garanţie pentru defectele generate de socuri mecanice sau de fluctuaţii/vârfuri de tensiune, lipsa împământării, utilizarea sau expunerea în condiţii de mediu improprii (alimentare la tensiune necorespunzătoare,
umezeală excesiva, lichide, praf, temperaturi necorespunzătoare, etc.)
Garanţia nu acoperă cazul în care apar daune rezultate din transport defectuos ( cu excepția cazului în care acesta este efectuat de firma noastră), accidente, trăznet, inundaţie, foc etc.
Garanţia se pierde în cazul în care produsul prezintă intervenţii din partea unor persoane neautorizate de vanzător
Garanţia se pierde dacă tipul sau seria de pe produs au fost modificate, șterse, înlocuite sau au fost făcute ilizibile.
Pachetele software beneficiază de garanţie numai în ceea ce priveşte integritatea programelor pe mediul de stocare. Eventualele defecte ale acestora se semnalează în maxim 30 zile de la livrare.
Garanţia nu acoperă în nici o situaţie eventualele pierderi de informaţii datorate defectării produselor, iar furnizorul nu răspunde pentru nici un prejudiciu cauzat de o astfel de pierdere. În acest sens se recomandă
cumpărătorilor să beneficieze de un sistem de salvare periodică a programelor sau datelor importante.
Inainte de a vă prezenta la punctul autorizat de service, efectuați copii de siguranţă ale datelor personale. Integritatea datelor nu este asigurată prin condiţiile de garanţie:
pierderea datelor în urma intervenţiei în service sau în urma unor defecte ale mediilor de stocare nu poate fi imputată vânzătorului.
Transportul de la sediul utilizatorului la sediul SC CIDECHO SRL si de la sediu SC CIDECHO SRL înapoi la sediul utilizatorului vor fi suportate de utilizator, excepție făcând numai dacî s-a convenit altceva contractual.
Nu ezitați să contactați departamentul de suport clienți la: vanzari@duar.ro sau +40-771-778-279.